söndag 10 april 2016

Sunset Boulevard, Københavns Hovedbanegård

En tjänsteresa med byte på Københavns Hovedbanegård krävde proviantering för den fortsatta färden med DSB. Strängt taget var det inte ett lunchmål, men jag tar med recensionen som en varning för andra!

Efter lite velande föll valet på Sunset Boulevard där jag beställde en Hereford Gastro meny at ta med. Efter lite dividerande med killen bakom disken så valde jag dessutom en stor, dvs. extra pommes och större läsk för det facila priset av 100 DKK.

Det positiva

Burgaren byggs medan man väntar, så det är ingen sallad  som ligger och väntar och hinner bli sladdrig. Den rostade skinkan var en trevlig omväxling till bacon. Kraftigt rostat bröd med lite surdegssmak som inte går sönder medan man äter. De hade Pepsi Max som läskalternativ.


Det negativa

Själva köttbiten hålls varm i små lådor i något slags skåp innan den byggs ihop med resten. Och då är det inte förvånande att det förlorar en del köttsaft (som personalen tömmer med jämna mellanrum), så ni kan själva tänka er hur saftig den inte var.
Ingredienserna var rätt ok för övrigt men burgaren var dåligt byggd, dressingen låg i en stor klump på ett ställe medan salladen låg i en stor hög på ett annat ställe.
Pommes fritesen var nog de sämsta jag någonsin ätit på en snabbmatskedja, de var inte ett dugg frasiga på utsidan utan nätt och jämnt uppvärmda. De var så dåliga att jag inte ens kunde tänka mig att äta upp dem, vilken kan vara första gången för mig. Tänk er att man tar tunna ugnsstrips och tycker att det bästa tillagningssättet är att värma den i mikron, men inte så länge att de blir heta utan bara ljumma och sen har man på någon form av ört-pommes frites-krydda. Det beror nog inte bara på personalens obefintliga känsla utan lika mycket på den automatiserade pommes fritesmaskinen som spottar ut dem innan de är klara. 
De hade inte mjölk som dryckesalternativ, vilket jag föredrar framför läsk.

Summering

Våldsamt överprissatt meny som inte alls levde upp till förhoppningarna. 100DKK (typ 120 SEK!), hur tänkte dom här? Om man nu vill ha snabbmatshamburgare på stationen så tycker jag man kan spara pengarna och gå till McD 20m bort istället. Det kan ändå inte vara sämre. Jag var rätt avundsjuk på de som satt i sätet bredvid på tåget som hade lyckats hitta indisk take-away.
Jag kommer aldrig mer i mitt liv att köpa något på den här kedjan i Danmark och avråder alla andra från det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar